urodaizdrowie

Uprawianie sportu nie wpływa na długość życia?

Program trzeci, czyli popularna Trójka w porannej audycji podała informację, że według najnowszych badań fińskich naukowców uprawianie sportu nie wpływa na długość życia. Czytaj dalej

Norweskie zwyczaje zdrowotne

Podczas biegania napotykane osoby są nieraz niezwykle inspirujące. Na przykład młody pan z wózkiem. Biegnący. Czytaj dalej

Sznurowanie butów do biegania

Czy widzieliście, że istnieje co najmniej czterdzieści trzy sposoby sznurowania butów do biegania? Według matematyków kombinacji wsznurowania jest ponad dwa tryliony. Szajba lekka, Zacznijmy więc  od początku. Czytaj dalej

Szczeciński Bieg Niepodległości, 11.11.2015

Witajcie,

Wczoraj miałem przyjemność uczestniczyć w (nieoficjalnym) Szczecińskim Biegu Niepodległości, jaki odbył się na trasie Jasne Błonia – Arkonka- Jasne Błonia. Dystans 10 km. Czytaj dalej

Zdrowe bieganie w upale?

Jak sobie poradzić w takich warunkach pogodowych, jakie mamy obecnie, na początku sierpnia ? Mamy swój plan treningowy lub przynajmniej chcemy nie zejść poniżej dwóch biegów tygodniowo, a tu nad-upał jak mówią górale.

Biec czy nie biec, oto jest pytanie

Są tacy którzy mówią biegom w upale nie. W ciągu dnia temperatura blisko 40 stopni, nasłonecznie, zero chmur, ledwo chodzimy jak tu biegać? Wieczorem widzę nieco ludzi biegnących w zasadzie po ciemku. Czyli około 21 można już pomyśleć o bieganiu. Najgorzej jest jednak wtedy w rozgrzanym polu – kiedyś mnie formalnie zatkało jak wbiegłem w takie zbożowe podpoznańskie łany – oraz na asfalcie /betonie oddającym dopiero ciepłotę. Też niezapomniane wrażenia.

Poranna alternatywa biegowa

Najbardziej wytrwałym, których nie łamie bele upał, polecam też wstać nieco wcześniej i przebiec się rano. Do godziny ósmej, dziewiątej da się przeżyć. Słońce nie

Czytaj dalej

Zdrowotne mailingi – czy mają sens?

Coraz częściej dostaję tak zwane zdrowotne mailingi, informujące o różnych nowościach czy wynikach badań. Czy mają one jakąś wartość? Czytaj dalej

Zdrowe odchudzanie – sposoby cz.1

Witam po przerwie,

Dzisiaj chciałbym napisać o pięknej metodzie zdrowego odchudzania. Nie tylko suplementy dadzą nam efekty w postaci spadku wagi. Czytaj dalej

Minerały i ich rola w diecie – magnez

MAGNEZ

Picie kawy jest obyczajem, który na dobre zadomowił się w naszych domach i biurach. Zwłaszcza dostępność nowoczesnych urządzeń do przygotowywania tego napoju oraz mnogość kaw mielonych i ziarnistych w postaci rozmaitych gatunków eksponowanych w sklepach zachęca do picia małej czarnej. Do tego rosnąca ilość kuszących kawiarni. Pamiętajmy jednak o wypłukiwanym z naszego organizmu minerale, który tracimy bezpowrotnie podczas cudownych chwil z filiżanką aromatycznego naparu. Przyjemność owszem, ale zdrowie przede wszystkim. Tracony mineralny składnik to magnez który jest niezbędny dla zdrowego funkcjonowania każdego człowieka. Braki magnezu są niezdrowe i szkodzą twojemu sercu – domaga się on uzupełnienia.

Magnez bierze udział w ponad 300 procesach biochemicznych w organizmie, a brak tego pierwiastka wywołuje u ludzi nadpobudliwość nerwową, drgawki mięśni, zaburzenia pamięci i orientacji, miażdżycę i doprowadzić może do zawału serca – informuje Polskie Towarzystwo Magnezologiczne im. prof. Juliana Aleksandrowicza

Picie kakao

Czytaj dalej